Eğitim

 

 

EĞİTİM

Eğitim anlayışı

 

Dünya Üç Renk Anaokulu;

Bugün evrensel anlamda kabul edilmiş olan “doğumdan itibaren eğitim”  anlayışını özümsemiş ve inanmıştır. Eğitim insanlığı yükseltmenin yollarından en önemlisi olarak görülse de hala yalnızca zihnin eğitilmesi ve bilgilerin aktarılması olarak düşünülmektedir. Oysa bireyin bir bütün olarak gelişimi  geride kalmışsa bilgilerin aktarılması ne kadar işe yarayabilir? Bu yüzden okul öncesi eğitim kurumları anne-babanın yokluğunu giderici bir kurum olarak değil, onların rolüne katkıta bulanan bir kurum olarak değerlendirilmelidir.

Okulumuzun en önemli amaçlarından biri çocuklara temel yaşam becerileri kazandırmaktır. Zengin eğitim programımızla çocukların sosyal, duygusal, fiziksel gelişimini desteklemek ve çevreci aynı zamanda da zarafet duygusunu kazanmış bireyler yetiştirmek en büyük hedefimizdir.

 

Misyonu, önce kendini sonra tüm dünyayı sevebilen öğrendikleri ile tüm dünyasını değiştirebilecek, algısı açık, sevgi dolu nesiller yetiştirmek olan okulumuz, logosundaki üç renge ayrı ayrı anlamlar yükleyerek adını ‘Dünya Üç Renk ‘ koymuştur.

""

Yani;

Öğrenmeyi, insanı, doğayı SEV.

Bunları yaparken EĞLEN.

Eğlenerek yaptığın için de ÖĞREN.

Bu doğrultuda bir eğitim amaçlayan okulumuz kendisine en yakın eğitim yöntemi olarak Montessori eğitim yöntemini tercih etmiştir.

 

Maria Montessori ve Eğitim Yöntemi

 

Maria Montessori, çocukların özgür seçimlerinden, hatalarını kendilerinin denetlemesinden, hareket halinde olmalarından, sessizlikten, sosyal ilişkilerini kendilerinin kurmasından, çevrenin düzenli ve temiz olmasından, özgür faaliyete dayalı bir disiplinden, kitapsız okuma ve yazmadan, alıştırmaların tekrarından hoşlandıklarını gözlemlemiştir. Bunu da “çocuğu çalıştım, çocuğun bana verdiklerini aldım ve onları ifade ettim. İşte montessori yöntemi budur.” şeklinde ifade etmiştir.

Montessori Yöntemi ile yetişen çocuk;

– Kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir.
– Dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenir.
– Çalışma isteğini ve zevkini geliştirir.
– Üretken olur.
– Toplumsal bir varlık olur.
– Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir.
– Özgüvenini ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
– Disiplini içselleştirir.
– Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl çalışacağını öğrenir.
– Kendisine ve çevresine karşı duyarlı olur.

 

Maria Montessori ve Hayatı

 

Montessori eğitim yönteminin kurucusu olan Maria Montessori 1870 yılında İtalya’nın Chiaravalle kentinde dünyaya gelmiştir. 1896’da bir çok zorlukla tıp fakültesini tamamlayarak “İlk kadın doktor” ünvanını almıştır. Üniversiteden sonra Roma Psikiyatri Kliniğinde zihinsel engelli çocuklarla çalışmaya başlamıştır. Sıra dışı bir gözlem ve değerlendirme yeteneğine sahip olan Maria Montessori, burada çocukların çevrelerini öğrenmeye yönelik içgüdüsel bir arzu taşıdıklarını görmüştür.

Buradaki çalışmalarının sonucundaki başarılarından sonra üniversite ve tıp hayatından vazgeçip “Casa Dei Bambini”(Çocuk Evi) yi kurar.

1907 yılından itibaren dünyanın bir çok ülkesinde Montessori yöntemi hakkında çalışmalar yürütmeye devam etmiştir. 1938 yılında Hollanda Laden’de Montessori Eğitim Merkezini açmıştır.

Maria Montessori hayatı boyunca bir çok savaşa tanıklık etmiştir.Bunların da etkisiyle eğitim yöntemini barışın temel alındığı bir eğitim olarak biçimlendirmiştir. Bu çalışmalarıyla  1940, 1950, 1951 yıllarında Nobel Barış Ödülü’ne aday gösterilmiştir.

Maria Montessori 1952 yılında Hollanda’da hayata gözlerini kapatmıştır. 80 yıllık hayatında sayısız çocuğa dokunarak, arkasında kendilerini yetiştirebilen bir çok başarılı birey bırakmıştır.

 

EĞİTİM ALANLARI

  • SINIFLAR
  • KÜTÜPHANE
  • SPOR ve MÜZİK SALONU
  • SANAT ATÖLYESİ
  • SOSYAL YAŞAM ALANI
  • YEMEK SALONU
  • BAHÇE
  • Dünya Üç Renk Kreş ve Anaokulu’nda sınıflar Montessori eğitiminin temel kurallarına göre düzenlenmiştir. Öğrencilerimizin sağlıklı ortamlarda ders görmeleri için su bazlı boyalar ve antibakteriyel halılar kullanılmıştır. Sınıflarımızda kamera ve ses sistemi bulunmaktadır. Ayrıca her sınıfta müzik sistemi ve projeksiyon makinesi mevcuttur.

    Sınıflarda kullandığımız tüm materyaller TSE ve CE sertifikalıdır.

     

  • Kitaplar öğrenmenin vazgeçilmez bir parçasıdır. Dil, ifade zenginliği ve hayal gücünü geliştirmek için inanılmaz bir kaynaktır. Bu yüzden Dünya Üçrenk Anaokulu’nda çocuklarımızın küçük yaşlarda okuma ve kitap sevgisini kazanmaları gerektiğine inanmaktayız. Kütüphanemizde her yaşa uygun, doğru bilgiler aktaran ve hayal güçlerini destekleyen kitaplar bulunmaktadır.

     

  • Okulumuzda; çocuklarımızın bedenini geliştirebileceği, keşfedebileceği, enerjilerini atmalarını sağlayacak bir spor salonumuz bulumaktadır. Ayrıca bu salonda ritm duygusunu kazanabilecekleri aynı zamanda bedenlerini  kontrollü kullanmayı öğrendikleri müzik ve drama bölümü bulunmaktadır. Çocukların hem eğlenmeleri hemde gelişimlerini tamamlamaları için hazırlanmış bir bölümdür.

     

  • Çocuklarımızın yaratıcılıklarını geliştirecekleri ve hayal güçlerini yansıtacakları bir sanat atölyemiz bulunmaktadır. Hayal etmeden gerçeklere kavuşamayacağımıza inanan okulumuz için bu atölye çok önemsenerek hazırlanmıştır. Çocuklarımızın renk ve küçük motor gelişimini tamamladıkları ve çok zevk aldıkları bir atölyedir.

     

  • Hazırlanıyor…
  • Hazırlanıyor…
  • Dünya Üçrenk Anaokulu’nun çevre binalardan bağımsız kendisine ait 300 metrekare kapalı yeşil bahçe alanı bulunmaktadır. Bahçemizde meyve ağaçlarımızın yanı sıra farklı ağaç türleri bulunur. Bahçemizde çocuklarımızın güvenle oynayabileceği, kendilerini özgür hissedebilecekleri oyun alanı ve sebze yetiştirilen mini tarla bölümü vardır. Çocuklarımıza doğa sevgisini aşılamak, onları doğayla iç içe ve bütün yetiştirmek temel amaçlarımızdandır.